آریا بارون

آریا بارون توس

آریا بارون

آریا بارون توس

کارخانه آریا بارون

"آماده" و "Prefab" در اینجا هدایت می شوند. برای سایر کاربردها ، به موارد آماده (ابهام زدایی) و Prefab (ابهام زدایی) مراجعه کنید.

پیش ساخته عبارت است از مونتاژ اجزای سازه در یک کارخانه یا محل تولید دیگر ، و انتقال مجموعه ها یا مجموعه های فرعی کامل به محل ساختمانی که قرار است سازه در آن واقع شود. این اصطلاح برای تمایز این فرآیند از روش ساخت و ساز متعارف تر ، حمل مواد اولیه به محل ساختمانی که تمام مونتاژها در آن انجام می شود ، استفاده می شود.


اصطلاح پیش ساخته همچنین برای ساخت چیزهایی غیر از سازه ها در یک مکان ثابت کاربرد دارد. این غالباً هنگامی که ساخت بخشی از ماشین یا هر سازه متحرکی از محل اصلی تولید به مکان دیگری منتقل می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد و قطعه مونتاژ و آماده متناسب می شود. معمولاً برای اشاره به اجزای الکتریکی یا الکترونیکی دستگاه یا قطعات مکانیکی مانند پمپ ها ، جعبه دنده ها و کمپرسورها که معمولاً به عنوان اقلام جداگانه تهیه می شوند ، استفاده نمی شود ، بلکه به بخشهایی از بدنه دستگاه که در گذشته با کل دستگاه ممکن است به قسمتهای پیش ساخته بدنه دستگاه "زیر مجموعه" گفته شود تا آنها از سایر اجزا متمایز شوند.



فهرست

1 فرایند و نظریه

2 تاریخچه

3 کاربرد فعلی

4 مزیت

5 معایب

6 ساخت خارج از سایت

7 همچنین مراجعه کنید

8 منبع

8.1 منابع

فرایند و نظریه

مثالی از خانه سازی روند پیش ساخته را نشان می دهد. کارخانه آریا بارون روش مرسوم ساخت خانه حمل آجر ، الوار ، سیمان ، ماسه ، سنگ و مصالح ساختمانی و غیره به محل و ساخت خانه در محل از این مواد است. در ساخت های پیش ساخته ، فقط پایه ها به این روش ساخته می شوند ، در حالی که بخشهایی از دیوارها ، کفها و سقف به صورت پیش ساخته (مونتاژ) شده در یک کارخانه (احتمالاً دارای قاب های پنجره و درب) ، به محل حمل می شوند ، و توسط جرثقیل به محل خود برداشته می شوند و پیچ و مهره با هم.


پیش ساخته در ساخت کشتی ها ، هواپیماها و انواع وسایل نقلیه و ماشین آلات استفاده می شود که در آن قسمتهایی که قبلاً در آخرین نقطه تولید مونتاژ شده بودند ، بجای آن در جای دیگری مونتاژ می شوند ، قبل از اینکه برای مونتاژ نهایی تحویل داده شوند.


نظریه این روش این است که اگر بتوان کارهای مشابه ساختاری را گروه بندی کرد ، در وقت و هزینه صرفه جویی می شود و می توان از روش های خط مونتاژ در پیش ساخته در مکانی که نیروی کار ماهر در دسترس است استفاده کرد ، در حالی که ازدحام در محل مونتاژ ، که باعث اتلاف وقت می شود ، می تواند کاهش یابد این روش به ویژه در مواردی که ساختار از واحدها یا فرمهای تکرار شونده تشکیل شده باشد یا چندین نسخه از همان ساختار اصلی در حال ساخت باشد ، کاربرد پیدا می کند. پیش ساخته از نیاز به انتقال بسیاری از کارگران ماهر به محل ساخت و ساز جلوگیری می کند و از سایر موارد محدود کننده مانند کمبود نیرو ، کمبود آب ، قرار گرفتن در معرض هوای سخت و یا یک محیط خطرناک جلوگیری می شود. در مقابل این مزایا باید هزینه حمل و نقل مقاطع پیش ساخته و بلند کردن آنها به موقعیت بالایی سنجیده شود زیرا آنها معمولاً بزرگتر ، شکننده تر و دشوارتر از مواد و اجزای سازنده آنها هستند.


تاریخ


خانه آهنی "لورن" ، در Old Gippstown در مو ، استرالیا

پیش ساخته از دوران باستان استفاده می شده است. به عنوان مثال ، ادعا می شود که قدیمی ترین جاده مهندسی شده شناخته شده جهان ، Sweet Track که در انگلیس در حدود 3800 سال قبل از میلاد ساخته شده است ، بخشهای الوار ساخته شده را به جای مونتاژ در محل به کار می برد.


پادشاهان سینهالی سریلانکا باستان از فن آوری ساختمانهای پیش ساخته برای برپایی سازه های غول پیکر استفاده کرده اند که قدمت آن به 2000 سال پیش بر می گردد ، جایی که برخی از بخشها به طور جداگانه تهیه می شدند و سپس در کنار هم قرار می گرفتند ، به ویژه در پادشاهی آنوراوداپورا و پادشاهی پولوناروا


پس از زلزله بزرگ لیسبون در سال 1755 ، پایتخت پرتغال ، به ویژه منطقه بایکسا ، با استفاده از پیش ساخته در مقیاس بی سابقه دوباره بازسازی شد. تحت هدایت Sebastião José de Carvalho e Melo ، معروف به Marquis de Pombal ، قدرتمندترین وزیر سلطنتی D. Jose I ، سبک جدید معماری و شهرسازی Pombaline بوجود آمد ، که ویژگی های اولیه طراحی ضد لرزه ای و روشهای ساخت پیش ساخته ابتکاری ، که طبق آن ساختمانهای بزرگ چند طبقه کاملاً در خارج از شهر ساخته می شدند ، به صورت قطعه ای حمل و نقل و سپس در محل مونتاژ می شدند. این روند که تا قرن نوزدهم ادامه داشت ، ساکنان این شهر را در سازه های جدید و ایمن قبل از زلزله که قبلاً شنیده نشده بود ، اسکان داد.


همچنین در پرتغال ، شهر ویلا رئال د سانتو آنتونیو در آلگاروه ، تاسیس شده در 30 دسامبر 1773 ، با استفاده از مواد پیش ساخته به صورت دسته جمعی به سرعت احداث شد. اولین سنگ های پیش ساخته در مارس 1774 گذاشته شد. تا 13 مه 1776 ، مرکز شهر تمام شده بود و رسماً افتتاح شد.


در قرن نوزدهم استرالیا تعداد زیادی از خانه های پیش ساخته مهم بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد