آریا بارون

آریا بارون توس

آریا بارون

آریا بارون توس

ساندویچ پانل

از انگلستان


این روش در ساخت مسکن های پیش ساخته در قرن 20 به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت ، مانند انگلستان به عنوان مسکن موقت هزاران خانواده شهری که "در طول جنگ جهانی دوم" بمب گذاری شده است. مونتاژ مقاطع در کارخانه ها باعث صرفه جویی در وقت در محل و سبک بودن پانل ها باعث کاهش هزینه پایه و مونتاژ در محل می شود. خانه های پیش ساخته خاکستری بتونی رنگی و با سقف های مسطح عایق بندی نشده و سرد بودند و زندگی در یک پیش ساخته دارای یک انگ خاص بود ، اما برخی از پیش ساخته های لندن برای مدت طولانی تری از 10 سال پیش بینی شده اشغال شدند. [1]


کاخ بلورین ، ساخته شده در لندن در سال 1851 ، نمونه ای بسیار مشهود از ساخت و ساز پیش ساخته آهن و شیشه بود. در مقیاس کوچکتر ایستگاه راه آهن Oxford Rewley Road دنبال شد.


کاربردهای فعلی


خانه ای که با صفحات بتونی پیش ساخته در حال ساخت است.

پرکاربردترین شکل پیش ساخته در ساختمان و مهندسی عمران استفاده از بتن پیش ساخته و مقاطع فولادی پیش ساخته در سازه هایی است که یک قطعه یا فرم خاص بارها تکرار می شود. ساخت قالب مورد نیاز برای قالب گیری اجزای بتن در محل می تواند دشوار باشد و رساندن بتن مرطوب به محل قبل از شروع به کار نیاز به مدیریت دقیق زمان دارد. ریختن مقاطع بتونی در یک کارخانه مزایای استفاده مجدد از قالب را به همراه دارد و می توان بتن را در محل بدون نیاز به حمل و نقل و خیس کردن در یک محل ساخت و ساز متراکم مخلوط کرد. پیش ساخته مقاطع فولادی هزینه های برش و جوشکاری در محل و همچنین خطرات مرتبط را کاهش می دهد.


از تکنیک های ساندویچ پانل پیش ساخته در ساخت بلوک های آپارتمانی و توسعه مسکن با واحدهای مسکونی مکرر استفاده می شود. کیفیت واحدهای مسکونی پیش ساخته تا حدی افزایش یافته بود که ممکن است از واحدهای ساخته شده سنتی و واحدهای ساکن در آنها قابل تشخیص نباشد. این روش همچنین در بلوک های اداری ، انبارها و ساختمان های کارخانه استفاده می شود. مقاطع پیش ساخته فولادی و شیشه ای به طور گسترده ای برای نمای خارجی ساختمانهای بزرگ استفاده می شود.


خانه های جداگانه ، کلبه ها ، چوبی ، سونا و غیره نیز با عناصر پیش ساخته فروخته می شوند. پیش ساخته عناصر دیواری مدولار اجازه می دهد تا عایق حرارتی پیچیده ، اجزای قاب پنجره و غیره بر روی یک خط مونتاژ ایجاد شود ، که به منظور بهبود کیفیت ساخت و ساز در محل هر دیوار یا قاب جداگانه است. به ویژه ساخت چوب از کیفیت بهبود یافته سود می برد. با این حال ، سنت اغلب در بسیاری از کشورها ساخت و ساز با دست را ترجیح می دهد ، و تصویر پیش ساخته به عنوان یک روش "ارزان" فقط تصویب آن را کند می کند. با این حال ، روش فعلی در حال حاضر اجازه می دهد تا طبقه طبقه را با توجه به نیاز مشتری و انتخاب مواد رویه ، به عنوان مثال. نمای آجری شخصی می تواند سنگ تراشی کند حتی اگر عناصر نگهدارنده بار از الوار باشند.



حمل و نقل مجموعه پیش ساخته بال ایرباس

پیش ساخته موجب صرفه جویی در وقت مهندسی در سایت ساخت و ساز در پروژه های مهندسی عمران می شود. این می تواند برای موفقیت پروژه هایی مانند پل ها و گالری های بهمن ، که شرایط آب و هوایی فقط ممکن است دوره های کوتاه ساخت را ایجاد کند ، حیاتی باشد. عناصر و سیستم های پیش ساخته پل از نظر زمان ساخت ، ایمنی ، اثرات زیست محیطی ، ساخت و هزینه از مزایای قابل توجهی به طراحان و پیمانکاران پل برخوردار هستند. پیش ساخته همچنین می تواند به حداقل رساندن تأثیر بر ترافیک از پل سازی کمک کند. علاوه بر این ، سازه های کوچک و متداول مانند ستون های بتونی در اکثر موارد پیش ساخته هستند.


دکل های رادیویی تلفن های همراه و سایر سرویس ها اغلب از چندین بخش پیش ساخته تشکیل شده است. برج های مشبک مدرن و دکل های گیاهی نیز معمولاً از عناصر پیش ساخته مونتاژ می شوند.


پیش ساخته به طور گسترده ای در مونتاژ هواپیماها و فضاپیماها مورد استفاده قرار گرفته است ، و اجزایی مانند بال و مقاطع بدنه اغلب از کشور مونتاژ نهایی در کشورهای مختلف یا ایالت ها ساخته می شوند. با این حال ، این گاهی اوقات به دلایل سیاسی و نه تجاری ، مانند ایرباس است.


مزایای

انتقال مجموعه های جزئی از یک کارخانه اغلب هزینه کمتری نسبت به انتقال منابع قبل از تولید به هر سایت دارد

استقرار منابع در محل می تواند هزینه هایی را به همراه داشته باشد. مجموعه های پیش ساخته با کاهش کار در محل می توانند در هزینه ها صرفه جویی کنند

ابزارهای کارخانه - جرثقیل ، جرثقیل ، نوار نقاله و غیره - می توانند تولید را سریعتر و دقیق تر کنند

ابزارهای کارخانه - میزهای لرزش ، آزمایش کننده های هیدرولیک و غیره - می توانند تضمین کیفیت بیشتری را ارائه دهند

محیط داخلی سازگار کارخانه ها بیشتر اثرات آب و هوا را بر تولید از بین می برد

جرثقیل ها و پشتیبانی کارخانه های قابل استفاده مجدد می توانند اشکال و توالی ها را بدون کارهای ساختگی گران قیمت در محل مجاز کنند

ابزار کارخانه با دقت بالاتر می تواند به کنترل کنترل حرارت و هوا در ساختمان برای مصرف انرژی کمتر و ساختمانهای سالم کمک کند

تولید کارخانه می تواند استفاده بهینه تر از مواد ، بازیافت ، جذب صدا ، جذب گرد و غبار و غیره را تسهیل کند.

حرکت قطعات با واسطه ماشین ، و آزادی در برابر باد و باران می تواند ایمنی ساخت و ساز را بهبود بخشد

اشکال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد