آریا بارون

آریا بارون توس

آریا بارون

آریا بارون توس

پانل سردخانه چیست

از یک فن جداگانه برای هر محفظه استفاده می کند ، رویکرد Dual Fan. با انجام این کار امکان کنترل جداگانه و جریان هوا بر روی یک سیستم کمپرسور منفرد فراهم می شود.


یخچال های جذبی

یخچال جذبی با یک یخچال کمپرسور ، با استفاده از یک منبع گرما ، مانند احتراق گاز مایع ، انرژی حرارتی خورشیدی یا عنصر گرم کننده برقی ، متفاوت عمل می کند. این منابع گرما بسیار ساکت تر از موتور کمپرسور در یخچال معمولی هستند. یک فن یا پمپ ممکن است تنها قطعات متحرک مکانیکی باشد. اتکا به همرفت غیر عملی تلقی می شود.


از دیگر کاربردهای یخچال جذبی (یا "چیلر") می توان به سیستم های بزرگ مورد استفاده در ساختمان های اداری یا مجتمع هایی مانند بیمارستان ها و دانشگاه ها اشاره کرد. این سیستم های بزرگ برای خنک کردن محلول نمکی که در ساختمان پخش می شود استفاده می شود.


یخچال و فریزر با اثر Peltier

اثر Peltier از برق برای پمپاژ مستقیم گرما استفاده می کند. یخچال های بکار رفته در این سیستم گاهی برای کمپینگ یا در شرایطی که سر و صدا قابل قبول نیست استفاده می شود. آنها می توانند کاملاً ساکت باشند (در صورت عدم نصب فن برای گردش هوا) اما نسبت به روش های دیگر کم مصرف هستند.


یخچال های بسیار کم دما

فریزرهای "خیلی سرد" یا "دمای بسیار کم (ULT)" (معمولاً −80 درجه سانتیگراد یا 86 درجه سانتیگراد) ، همانطور که برای ذخیره سازی نمونه های بیولوژیکی استفاده می شود ، همچنین به طور کلی دو مرحله خنک کننده را به کار می گیرند ، اما به صورت آبشار. در مرحله درجه حرارت پایین از متان یا یک گاز مشابه به عنوان مبرد استفاده می شود که کندانسور آن در مرحله دوم که از مبرد معمولی تری استفاده می کند در حدود −40 درجه سانتیگراد نگه داشته می شود. مارک های شناخته شده ای شامل Forma و Revco (هر دو اکنون Thermo Scientific) هستند. برای دمای بسیار پایین تر (حدود 6196 درجه سانتی گراد) ، آزمایشگاه ها معمولاً نیتروژن مایع را که در یک گلدان Dewar نگهداری می شود ، خریداری می کنند و نمونه ها به آن معلق می شوند. فریزرهای قفسه سینه می توانند دمای زیر −150 درجه سانتیگراد را بدست آورند و ممکن است شامل یک نسخه پشتیبان ازت مایع باشند.


یخچالهای دیگر

گزینه های دیگر چرخه فشرده سازی بخار که در تولید انبوه فعلی وجود ندارد ، عبارتند از:


خنک کننده صوتی

چرخه هوا

خنک کننده مغناطیسی

موتور مالون

لوله نبض

چرخه استرلینگ

خنک کننده ترموالکتریک

خنک کننده حرارتی

لوله گرداب

سیستم های چرخه آب. [21]

معماری

بسیاری از یخچال و فریزرهای مدرن دارای فریزر در بالا و یخچال و فریزر در پایین هستند. بیشتر یخچال فریزرها - به جز مدل های یخ زدایی دستی یا واحدهای ارزان تر - از آنچه به نظر می رسد دو ترموستات است استفاده می کنند. فقط محفظه یخچال و فریزر به درستی کنترل دما می شود. هنگامی که یخچال بیش از حد گرم می شود ، ترموستات فرآیند خنک سازی را شروع می کند و یک فن هوا را به اطراف فریزر می چرخاند. در این مدت یخچال نیز سردتر می شود. دکمه کنترل فریزر فقط میزان هوایی را که از طریق سیستم دمپر به داخل یخچال می ریزد کنترل می کند. [22] تغییر دمای یخچال باعث می شود که ناخواسته دمای فریزر در جهت مخالف تغییر کند. [نیاز به منبع] تغییر دمای فریزر تاثیری در دمای یخچال نخواهد داشت. کنترل فریزر نیز ممکن است برای جبران هرگونه تنظیم یخچال تنظیم شود.


این به این معنی است که یخچال خیلی گرم می شود. با این حال ، زیرا فقط هوای کافی به محفظه یخچال هدایت می شود ، فریزر معمولاً دمای تنظیم شده را سریعاً بدست می آورد ، مگر اینکه در باز شود. با باز شدن درب ، چه در یخچال و چه در فریزر ، فن در بعضی از واحدها بلافاصله متوقف می شود تا از یخ زدگی بیش از حد روی سیم پیچ اواپراتور فریزر جلوگیری کند ، زیرا این سیم پیچ دو منطقه را خنک می کند. هنگامی که فریزر به دما می رسد ، فارغ از اینکه درجه حرارت یخچال چیست ، واحد چرخه می خورد. یخچال های رایانه ای مدرن از سیستم دمپر استفاده نمی کنند. رایانه سرعت فن را برای هر دو محفظه مدیریت می کند ، گرچه هوا همچنان از فریزر منفجر می شود.


امکانات


داخل یخچال خانگی حاوی تنوع زیادی از مواد غذایی روزمره است

یخچال های جدید ممکن است شامل موارد زیر باشند:


یخ زدایی خودکار

هشدار قطع برق که با چشمک زدن صفحه نمایش دما ، کاربر را هشدار می دهد. ممکن است حداکثر درجه حرارت حاصل از قطع برق را نشان دهد و اینکه آیا غذای منجمد یخ زده است یا حاوی باکتریهای مضر است.

آب سرد و یخ موجود در تلگراف درب. توزیع آب و یخ در دهه 1970 در دسترس قرار گرفت. در بعضی از یخچال ها ، فرایند ساخت یخ داخلی است بنابراین کاربر مجبور نیست از سینی های یخ به صورت دستی استفاده کند. برخی از یخچال ها دارای چیلرهای آبی و سیستم های تصفیه آب هستند.

غلطک کابینت که به شما اجازه می دهد تا یخچال برای تمیز کردن راحتتر پهن شود

قفسه ها و سینی های قابل تنظیم

پانل سردخانه چیست یک نشانگر وضعیت که به زمان تغییر فیلتر آب اطلاع می دهد

یخی یخی درب که محل ذخیره یخ ساز را به درب فریزر منتقل می کند و تقریباً 60 لیتر (2 فوت فوت) فضای فریزر قابل استفاده را ذخیره می کند همچنین قابل جابجایی است و به جلوگیری از گرفتگی یخ ساز کمک می کند.

یک منطقه خنک کننده در قفسه های درب یخچال. هوا از قسمت فریزر به درب یخچال هدایت می شود تا شیر یا آب ذخیره شده در قفسه درب را خنک کند.

درب کشویی ساخته شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد