آریا بارون

آریا بارون توس

آریا بارون

آریا بارون توس

خانه پیش ساخته آریا بارون

ساختمان پیش ساخته مونتاژ با فونداسیون بتنی

فونداسیون این نوع ساختمان از بلوکه‌های بتنی پیش ساخته‌ای تشکیل می‌گردد که در چهار طرف دارای صفحه های قلاویز شده و از بالا دارای چهار بلت است. این بلوکه‌ها در کارخانه آریا بارون با بتن عیار 300 قالب گیری و در شرایط استاندارد فرآوری می‌گردند. پس از هموارسازی زمین پروژه، این بلوکه‌ها که چگونگی چیدمان آن‌ها متناسب با هر ساختمان از قبل محاسبه و نقشه گردیده است چیده می‌شوند.


  • اسکلت:ستون‌ها، شاسی کف و کلاف سقف از جنس ورق فولادی و بصورت پروفیل های خمکاری شده
  • رنگ: سندبلاست و سپس رنگ کوره ای
  • سقف: ساندویچ پانل پلی اوریتان شادولاین با دو ورق گالوانیزه پیش رنگ شده یا آلوزینک
  • دیوارها: ساندویچ پانل دیواری پلی اوریتان به ضخامت 40 میلیمتر با دو ورق گالوانیزه پیش رنگ شده یا آلوزینک (طبق نظر خریدار)
  • کف: شبکه بندی با پروفیل، ورق خمکاری شده ذوزنقه، لایه چوب فشرده و سپس سرامیک و یا پارکت (طبق نظر خریدار)
  • درب: درب ساندویچ پانلی با قفل و دستگیره درجه یک
  • پنجره: آلومینیومی با شیشه های دو جداره
  • سیستم برق و روشنایی: سیم کشی‌ها بر اساس خواسته خریدار بصورت توکار و یا روکار و با استفاده از کابل،فیوز و کلیدهای استاندارد


خانه پیش ساخته بتنی سبک

خانه پیش ساخته بتنی سبک یکی از انواع خانه‌های پیش ساخته به شمار می‌رود که کاربردهای گوناگونی دارد. تمامی اجزا و قطعات این خانه‌ها در کارگاه ساخته شده و سپس برای نصب به محل استقرار پروژه منتقل می‌شود. در پروژه‌هایی که زمان به پایان رسیدن پروژه و بودجه مربوط به ساخت و ساز محدود است، معمولا از خانه‌های پیش ساخته استفاده می‌شود. سرعت بالای اجرای خانه‌های بتنی سبک، منجر به استقبال زیاد از آن‌ها شده است.

از خانه پیش ساخته بتنی سبک برای ساخت اتاقک‌های نگهبانی، خانه‌های مسکونی که در محوطه‌های درون باغ‌های شخصی ساخته می‌شوند، اقامتگاه‌های توریستی و خانه‌های سازمانی استفاده می‌شود. مزیت بزرگ این خانه‌ها این است که تمام قطعات آن در خارج از محل پروژه ساخته می‌شود؛ به این ترتیب هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز و نگهداری قطعات سازه در محل پروژه کاهش می‌یابد. امکان تولید سفارشی خانه‌های بتنی سبک با رنگ و سبک دلخواه نیز وجود دارد.

حمل و نقل آسان، مقاومت بالا در برابر زلزله، کیفیت مناسب برای جابه‌جایی، امکان نماسازی دیوارهای داخلی و خارجی با کمک رنگ، گچ و … از جمله مزایای دیگر این خانه‌های پیش ساخته بتنی به شمار می‌رود. خانه پیش ساخته بتنی سبک هیچ تفاوتی با یک خانه معمولی نمی‌کند و تمام امکانات پایه را دارا است. بنابراین به عنوان یک واحد منزل مسکونی کامل برای سکونت می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نحوه ساخت خانه پیش ساخته بتنی سبک

خانه‌های پیش ساخته بتنی خانه‌هایی هستند که تمامی اجزای آن‌ها در خارج از محل اجرای پروژه ساخته شده و در محل مورد نظر نصب می‌شوند. امروزه از این خانه‌های پیش ساخته استقبال زیادی می‌شود که دلایل آن حمل و نقل آسان، مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی، کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، راحتی در نصب و … است.

برای ساخت این خانه‌های بتنی و سبک، ابتدا اسکلت بندی فلزی ساختمان پیاده سازی می‌شود و سپس دیواره‌ها را با بتن سبک و باکیفیت بالا پر می‌کنند. مزیت بزرگ خانه پیش ساخته بتنی سبک این است که برای نماسازی فضای داخلی و خارجی این ساختمان‌ها می‌توان از انواع رنگ، پی وی سی، سنگ، تایل و … استفاده کرد.

کاربرد خانه‌های پیش ساخته بتنی

خانه پیش ساخته آریا بارون - خانه‌های پیش ساخته تمام بتنی کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال می‌توان از این سازه‌ها برای باغ‌های شهری و خارج از شهر استفاده مسکونی کرد. بسیاری از افرادی که می‌خواهند در باغ خود یک ساختمان مسکونی داشته باشند، از ساخت خانه‌های پیش ساخته تمام بتنی استقبال می‌کنند. از دیگر کاربردهای این خانه‌های بتنی می‌توان به ساخت اتاقک‌های نگهبانی و سرایداری در شهرک‌ها، کارخانه‌ها و … اشاره کرد.

در مناطق توریستی برای ساخت اقامتگاه استفاده از خانه‌های پیش ساخته مانند کانکس‌ها یا خانه بتنی پیش ساخته تداول زیادی دارد. هزینه اقتصادی این خانه‌ها منجر شده است که برخی از سازمان‌ها برای کارکنان خود اقدام به ساخت خانه‌های پیش ساخته بتنی برای اسکان دائم یا موقت کنند. علاوه بر تمامی موارد فوق، از این خانه‌ها می‌توان به جای کانکس‌های ساندویچ پانل یا کانکس‌های فلزی استفاده کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد