آریا بارون

آریا بارون توس

آریا بارون

آریا بارون توس

ساندویچ پانل قیمت - قیمت ساندویچ پانل

برای اندازه‌گیری این که یک جسم، چه مقدار به هم پکیده (فشرده) است یا به عبارتی دیگر فضای خالی بین اجزای تشکیل دهنده آن جسم چه قدر است به واحدی به نام دانسیته نیاز داریم. اجسام با دانسیته بالا، فضای خالی کمتری در شبکه بلوری خود دارند. یکای (واحد اندازه‌گیری) در سیستم اس‌آی (si) برای چگالی کیلوگرم بر متر مکعب (kg/m³) است و از تقسیم جرم بر حجم محاسبه می‌شود. دانسیته جسمی که روی ترازو قرار می‌گیرد از روی تعداد گرم (جرم جسم) تقسیم بر مقدار فضایی که جسم اشغال می‌کند (حجم آن) به دست می‌آید. معمولا دانسیته اجسام با دانسیته آب مقایسه می‌شود تا متوجه شویم آیا این اجسام روی آب شناور می‌مانند یا در آن غرق می‌شوند. دانسیته آب در حدود 1.00 g/mL یا 1000kg/m³ است.
اگر دانسیته جسمی بزرگ‌تر از پکیده آب باشد، در آب غرق خواهد شد و اگر کمتر از آب باشد شناور می‌ماند. معمولاً دانسیته مطلوب ساندویچ پانل پلی اوریتان بین 40 تا 44 کیلوگرم بر متر مکعب است که بصورت 42±2kg/m³ نوشته می‌شود.

همواره گرما از سیستم‌هایی که دمای بالاتری دارند به سیستم های با دمای کمتر ,جریان می‌یابد و این پدیده اجتناب ناپذیر است. اما می‌توان نرخ این جریان را به شدت کاهش داد و این هدف اصلی عایق های حرارتی است. 
عایق حرارتی عبارتند از موادی که از نرخ انتقال حرارت بین سیستم‌های فیزیکی مختلف می‌کاهند و به عبارت ساده‌تر از اتلاف انرژی گرمایی یک سیستم تا حد امکان جلوگیری می‌کنند.
عایق کاری حرارتی, اتلاف انرژی حرارتی را در بناها, سازه‌ها و ساختمان‌ها و همچنین صنایع و تجهیزات به حداقل رسانده و پیرو آن  منجر به صرفه جویی در هزینه‌های انرژی می‌شود. 
از دیگر مزایای عایق کاری می‌توان به کنترل دمایی بهتر, جلوگیری از یخ زدگی و شکست تجهیزات و بسته به نوع عایق, ایجاد مقاومت در مقابل صوت و آتش سوزی  اشاره کرد.
معمول است که در عایق کاری ساختمان‌ها و بناها, ضریب مقاومت گرمایی (R-value) عایق ها اهمیت دارد و بهینه بودن عایق با این پارامتر سنجیده می‌شود.


یک ویژگی گرمایی (فیزیکی) است که نشان‌دهنده مقاومت هر ماده در مقابل انتقال حرارت در اثر تفاوت دما است. مقاومت حرارتی با R نشان داده می‌شود که دارای واحد  m2.k/w است.
مقاومت مواد عایق بر روی جریان گرما هدایت شده از طریق مقاومت حرارتی R-value  تعیین می شود. هرچه مقدار R-value بالاتر باشد، عملکرد مواد عایق بیشتر و بهتر است. مقدار R-value به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع عایق
  • ضخامت
  • دانسیته

مقدارR-Value   فوم های پلی یورتان بالاتر از سایر انواع  مواد عایق است.

ساندویچ پانل قیمت

هر ماده صنعتی و یا طبیعی دارای یک ضریب هدایت گرمایی خاص خود است. ضریب هدایت گرمایی عبارت است از مقدار انرژی گرمایی که ماده می‌تواند در واحد سطح، در واحد ضخامت و در واحد زمان و در دمای مشخص از خود عبور دهد. هرچه ضریب هدایت گرمایی کمتر باشد، نشان می‌دهد که ماده قابلیت انتقال انرژی گرمایی کمتری داشته و بیشتر برای عایق مناسب است. از آنجاییکه همواره گرما از محیط گرمتر به محیط سردتر در جریان است، لازم است برای صرفه جویی در هزینه‌های مصرف انرژی بهترین عایق متناسب کاربری محیط را با فشردگی (دانسیته) مناسب انتخاب نمود. 
شکل زیر نشان دهنده آن است که مصالح مختلف با چه مقدار ضخامت، از نظر عایق بودن با هم برابری می‌کنند. بطور مثال بجای یک دیوار آجری به ضخامت 172 سانتی متر میتوان یک دیوار پلی اوریتان با ضخامت 5 سانتیمتر را جایگزین نمود.

برند آریا بارون توس به دلیل استفاده از محصولات درجه یک و همچنین ارائه محصولات در بالاتری کیفیت در حال حاضر بهترین برند تولید کننده ساندویچ پانل در کشور است. 

استفاده از ساندویچ پانل به عنوان یکی از مصالح نوین، جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی سنتی است. ساندویچ پانل‌ها دارای مزیت‌های مختلفی از جمله قیمت مناسب، وزن سبک، ضد زلزله، ضد حریق و… است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل دیواری و سقفی پیشنهاد می‌کنیم صفحات ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی را مشاهده کنید. 

 

خرید ساندویچ پانل‌‌های بی کیفیت نه تنها باعث می‌شود که هزینه خرید مصالح مجدد روی هزینه‌های پروژه تحمیل شود بلکه باعث آسیب‌های متعدد دیگری نظیر خراب شدن سازه، فرو ریختن سازه ساختمان پیش ساخته، عدم عایق بودن سازه و… می‌شود. پس بهتر است در هنگام خرید ساندویچ پانل و انواع سازه‌های نوین ساختمانی به پارامترهای کیفی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

پنل‌های ساندویچی یکی از محصولات نوین و عالی ساختمانی است که در حال حاضر می‌توان از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای مصالح ساختمانی قدیمی استفاده کرد. پنل‌های ساندویچی مزیت‌های مختلفی با خود به همراه دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به سبک بودن، قیمت مناسب، استفاده مجدد، عایق گرما و سرما و… اشاره کرد.

شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید پنل ساندویچی می‌کنند که هر کدام دارای ویژگی و کیفیت خاص خود هستند. شرکت آریا بارون توس با تولید انواع ساندویچ پانل در حال حاضر به یکی از بزرگت‌ترین شرکت‌های تولید کننده ساندویچ پانل در ایران تبدیل شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد