آریا بارون

آریا بارون توس

آریا بارون

آریا بارون توس

انواع ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانلساندویچ پانل سردخانه ای

یکی از چالش‌های سردخانه‌ها چه در هنگام نصب چه در مرحله بهره برداری اتصال درست و هوابند دقیق ساندویچ پانل‌ها به یکدیگر است. هر چند مهارت نصاب و دقت در نصب در این خصوص نیز موثر است اما باید فاق و زبانه‌ها از نظر طراحی شکل هندسی و دقت در اندازه‌ها و نداشتن اعوجاج و جنس روکش سطح تماس بصورت استاندارد و اصولی تولید شده باشند. بهترین راه برای بهبود کیفیت هوابند بودن سردخانه‌ها، کاهش تعداد درزهای اتصال بین ساندویچ پانل‌ها  است. آریا بارون برای اولین بار در ایران موفق به تولید ساندویچ پانل‌های عریض سردخانه‌ای با عرض 120 سانتی متر گردید. هنگامیکه دیوارها و سقف یک سردخانه با ساندویچ پانل عریض 120 سانتیمتری پوشش داده شوند تعداد درزها نسبت به پوشش با ساندویچ پانل‌های سنتی عرض 1 متری 20 درصد کاهش می‌یابد یا به عبارت دیگر چالش هوابند بودن سردخانه بدون هیچ تغییری تنها با استفاده از پانل عریض به میزان 20 درصد کاهش می‌یابد.

یکی از انواع ساندویچ پانل بدیهی است که کارآیی و راندمان یک سردخانه بستگی به عایق بودن محیط داخل آن و کاهش هرچه بیشتر تبادل حرارتی بین محیط داخل و خارج سردخانه دارد و چند متغیر زیر نقش به سزایی در این عایق بودن دارند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

1- چگونگی اتصال ساندویچ پانل‌ها به یکدیگر در محل فاق و زبانه‌ها
2- کیفیت عایق  ساندویچ پانل‌ها و ضریب انتقال حرارت آن 
3- چگونگی اتصال ساندویچ پانل‌ها به کف 
4- کیفیت درب‌ها و چگونگی اتصال درب‌ها به پانل‌ها

یکی از چالش‌های سردخانه‌ها چه در هنگام نصب و چه در مرحله بهره برداری اتصال درست و هوابند دقیق ساندویچ پانل‌ها به یکدیگر است. هر چند مهارت نصاب و دقت در نصب در این خصوص نیز موثر است اما باید فاق و زبانه‌ها از نظر طراحی شکل هندسی و دقت در اندازه‌ها و نداشتن اعوجاج و جنس روکش سطح تماس به صورت استاندارد و اصولی تولید شده باشند. بهترین راه برای بهبود کیفیت هوابند بودن سردخانه‌ها، کاهش تعداد درز‌های اتصال بین ساندویچ پانل‌ها  است. آریا بارون برای اولین بار در ایران موفق  به تولید ساندویچ پانل‌های عریض سردخانه‌ای با عرض 120 سانتی متر گردید. هنگامی که دیوارها و سقف یک سردخانه با ساندویچ پانل عریض 120 سانتیمتری پوشش داده شوند تعداد درزها نسبت به پوشش با ساندویچ پانل‌های سنتی عرض 1 متری 20 درصد کاهش می‌یابد یا به عبارت دیگر چالش هوابند بودن سردخانه بدون هیچ تغییری تنها با استفاده از پانل عریض به میزان 20 درصد کاهش می‌یابد.



  • بهترین متریال برای ساخت سردخانه، ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای است. از ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای برای تولید درب سردخانه، دیوار سردخانه و سقف سردخانه استفاده می‌شود. قیمت اقتصادی ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای باعث شده است که استفاده از انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای مقرون به صرفه باشد. 


طراحی هندسی فاق و زبانه (نری و مادگی) باید به گونه‌ای باشد که پس از اتصال دو پانل به یکدیگر این دو سطح بالاترین طول تماس با یکدیگر را داشته باشند.
برای هرچه بهتر شدن این اتصال در هنگام نصب از لایه‌های ابر نازک پلی اتیلن نیز استفاده می‌شود.
از چسب‌های سیلیکونی برای بهتر شدن هوابندی نیز در هنگام نصب استفاده می‌شود که البته باید دقت نمود که این چسب‌ها چسبندگی  خوبی به سطوح کاغذی دارند و به سطوح پلاستیکی یا چرب چسبندگی ندارند. 

برای اینکه در حمل و نقل‌ها و در فشارهای زیاد در هنگام نصب ورق رویه یا زیره قسمت فاق (مادگی) دارای استحکام کافی باشد لازم است که سر ورق رویه و ورق زیره در داخل فوم تزریق شده قرار گرفته باشند. در ساندویچ پانل‌های آریا بارون این مهم بصورت اصولی و مناسبی رعایت شده است.
در ساندویچ پانل آریا بارون در ورق رویه و ورق زیره در قسمت زبانه (نری) بصورت کنگره نورد می‌شود تا اعوجاج ورق گرفته شده و سطح صاف و یکپارچه‌ای  برای تماس هر چه بهتر با قسمت فاق ایجاد شود.

فوم عایق پلی اورتان سخت به دلیل ضریب انتقال حرارتی بسیار پایینی که دارد، مناسب‌ترین متریال برای عایق سازی دیوارها و سقف سردخانه به شمار می‌رود.

وزن این پانل‌های ساندویچی با توجه به طول، عرض و ضخامت ورق‌های ساندویچ پانل تعیین می‌گردد. برای ساخت این ساندویچ پانل‌ها معمولا از ورق آلوزینک استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل سردخانه ای Could Sandwich Panel برای جلوگیری از افزایش مصرف انرژی در سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دماهای بسیار پایین سردخانه‌ها خصوصا سردخانه‌های زیر صفر ممکن است مصرف انرژی بیش از حد معمول شود. برای جلوگیری از این اتلاف انرژی دیواره‌ها و سقف سردخانه‌ها را با پوششی به نام ساندویچ پانل سردخانه ای می‌پوشانند. این پانل‌های ساندویچی با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند در جهت نیاز کشور به صنعت سردسازی و کاهش مصرف انرژی تولید می‌شوند. ساختار ساندویچ پانل سردخانه‌ای نیز مشابه با پانل‌های سقفی و دیواری است با این تفاوت که ضخامت ورق‌ها و دانسیته لایه عایق در این ساندویچ پانل‌ها بیشتر از دیگر انواع پنل ساندویچی است.

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای شامل یک بخش میانی با نام لایه عایق هستند که این هسته میانی از دو طرف توسط دو لایه فلزی پوشیده شده است. تولید کنندگان ساندویچ پانل سردخانه ای از جمله کارخانه آریا بارون در تلاش هستند این پانل‌ها را به گونه‌ای بسازند که از ورود و خروج هوا به درون سردخانه جلوگیری شود. از این پانل‌ها برای سردخانه‌های مختلفی چون سردخانه های زیر صفر، بالای صفر،کارخانه‌های صنعتی و به طور کلی در صنعت سردسازی استفاده فراوانی می‌شود.

ضخامت ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای از 8 سانتی متر شروع می‌شود و بسته به کاربرد سردخانه ممکن است این ضخامت تا 20 سانتی متر نیز برسد.


ساندویچ پانل شادولاین

ساندویچ پانل‌های شادولاین از جمله محصولات اختصاصی برند آریا بارون توس است. ورق شادولاین یکی از ورق‌های پرکاربرد برای ساخت ساندویچ پانل است. استفاده از این ورق مزیت‌های مختلفی را با خود به همراه دارد که از جمله این مزیت‌ها می‌توان به قیمت مناسب، استحکام و ماندگاری بالا و همچنین نصب سریع و آسان آن اشاره کرد. 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد